Medytacje Uważności

Praktykowanie uważności jest bardziej skutecznym sposobem utrzymania zdrowia. Wzmacnia nasz emocjonalny układ immunologiczny, dzięki czemu uodparniamy się na drobne, codzienne problemy w naszych relacjach, pozostając w otwartości i zaciekawieniu oraz głębokim kontakcie z otoczeniem i rzeczywistością”. Susan Gillis Chapman

Medytacje Uważności są dla wszystkich, którzy chcą pogłębić praktykę uważności w swoim życiu lub nauczyć się medytacji, znaleźć chwilę na zatrzymanie w biegu życia, spojrzeć na to, co dzieje się tu i teraz, zauważyć bogactwo chwili i wszystko co się w niej pojawia w jasnej soczewce uważności, z życzliwością skontaktować się ze sobą, ze swoim ciałem, uspokoić myśli i emocje, wyciszyć się, przywrócić spokój i równowagę w przyjaznej, wspierającej atmosferze grupy.

Praktyka i medytacje prowadzone odbywają się regularnie, we wtorki o godz. 17:00-18:30  w Studiu Jogi Drzewo Życia, przy ul. Tęczowej 57 we Wrocławiu.

Koszt pojedynczych zajęć: 30 zł, możliwość zakupienia karnetu na zajecia regularne, z rabatami: Info na stronie Studia Jogi lub przez kontakt tel: 510 619 880, https://www.facebook.com/drzewozyciajoga/?hc_ref=SEARCH

„Za każdym razem, kiedy siadamy prosto – w poczuciu własnej godności – bez napinania się – otwierając się w pełni na to co się pojawia – uświadamiając sobie oddech – wchodząc w tę chwilę – uświadamiając sobie myśli i emocje – za każdym razem, kiedy budzimy w sobie ciekawość na to, co się pojawia, wcielamy naszą zdolność do bycia obecnym, w pełni świadomym i uważnym.

W ten sposób łączymy się z naszą pierwotną naturą – tym, co poprzedza wszelkie historie, poprzedza wszelką chwilową aktywność umysłu[…]

Kiedy dosłownie siedzimy, ze świadomością, że nie musimy osądzać, zaczynamy odzyskiwać umiejętność, zarówno tę, by stanąć mocno na nogach, a także by pełniej zanurzyć się w naszym doświadczeniu. Zaczynamy rozumieć, że wszystko jest tymczasowe, jednocześnie pulsujące i żywe. Zaczynamy traktować siebie z większą troską i widzieć wyraźniej, a potem z kolei przenosić to na innych. Zaczynają się zacierać granice między nami a innymi. Dotykamy naszej zarazem rozbitej, jak i całej ludzkiej natury – bez wysiłku, z większą pewnością, pozwalając sobie na pełniejsze obcowanie z tym, co po prostu jest.

Nie znaczy to, że nasze ‚siedzenie’ lub ‚oddychanie’ rozwiąże za nas problemy. Medytacja nie jest rodzajem magicznego myślenia czy wyszukaną metodą skuteczniejszego wyparcia, czy też zasłaniania tego, co mamy przed sobą. Przeciwwagą jest tutaj nasze zaangażowanie, postanowienie, by nie przestać widzieć, chęć uczciwego potraktowania siebie i innych.

Dzięki temu mindfulness może uzdrawiać.

Dzięki praktyce zachowujemy ostrość sądów i stanowczość, a jednocześnie zyskujemy łagodność. Dzięki umiejętności funkcjonowania bez manipulacji, bez wysilania się czy oceniania siebie praktyka mindfulness powoli odsłania zdolność ciała i umysłu do życia w pełni, niezależnie od tego, jakie ono jest oraz zdolność ciała i umysłu do odczuwania większej radości i satysfakcji” Saki Santorelli, „Twoje zdrowie potrzebuje Ciebie”.

Prowadząca: dr Lidia Żurawowicz
Od wielu lat praktykuje medytacje (buddyjskie, sufickie, świeckie), jest nauczycielem akademickim, nauczycielką Mindfulness i Certyfikowaną Nauczycielką Programu Redukcji Stresu opartej na Uważności MBSR (Mindfulness-Based Stress Reduction MBSR to oryginalny program prof. Jona Kabata-Zinna z Uniwersytetu Medycznego w Massachusetts (USA), a jednostką certyfikującą jest jedna z najbardziej uznanych jednostek certyfikujących w Europie – The Institute for Mindfulness-Based Approaches IMA, Niemcy). Zafascynowana potencjałem, który tkwi w każdym z nas, ŻYCIEM TU I TERAZ, w pełni świadomym, akceptującym, życzliwym i empatycznym.

Tutaj możesz obejrzeć krótki filmik, na którym prowadzę sesję mindfulness i relaksację z dźwiękiem w Szkole Jogi Drzewo Życia