Ładowanie Wydarzenia

ZAPISY: Trening Mindfulness & Compassion ONLINE – uważność i empatia dla siebie i w relacjach – start: 05.05.20

Trening Mindfulness & Compassion jest treningiem pogłębiającym praktykę mindfulness i poszerzającym ją o kolejne istotne dla naszego dobrostanu aspekty – nie tylko dalszej pracy z umysłem, ale także otwierania serca na to wszystko, co jest obecne w bieżącej chwili, w naszym życiu i w relacjach ze sobą i z innymi. Nie jesteśmy bezludnymi wyspami – w relacjach odzwierciedla się nasza mądrość, samoświadomość, poczucie bezpieczeństwa i jaśnej możemy zobaczyć miejsce w życiu, w którym właśnie jesteśmy i zaprzyjaźnić się z nim. Uczymy się rozwijać empatię w relacjach, szacunek i życzliwość dla samych siebie i dla innych, znajdujemy sens i radość bycia ze sobą i z innymi, w życiu takim jakie jest. Uczymy się także dbać o siebie samych i o siebie nawzajem. Rozwijamy samoświadomość i docieramy do miejsc, w których możemy się spotkać ze sobą w akceptującej, pełnej mądrości i życzliwości przestrzeni. Jak mawiał suficki mistyk, Rumi…”poza pojęciami dobra i zła, jest przestrzeń – tam możemy się spotkać”.

Twoje życie i Twoje relacje ze sobą i z innymi mogą stać się szczęśliwsze, pełniejsze, głębsze, trwalsze, spokojniejsze, bardziej satysfakcjonujące i harmonijne, dzięki rozwijaniu i pielęgnowaniu w sobie stanu bycia w uważności, otwartości serca i umysłu, życzliwości, szacunku i empatii oraz umiejętności uważnego słuchania i odpowiadania z uważnością na potrzeby chwili, sytuacji.

Trening skierowany jest przede wszystkim do tych osób, które ukończyły już jakikolwiek warsztat medytacyjny, mindfulness (np. MBSR) i pragną kontynuować praktykę, pogłębiając ją i poszerzając o kolejne aspekty współczucia i mądrości serca. Jeśli nie kończyłaś/eś żadnego treningu mindfulness, też jesteś mile widziana/y – Ty także możesz dołączyć do naszej wspólnoty praktyków uważności i współodczuwania i cieszyć się rosnącą samoświadomością, pełną obecnością w życiu i dobrymi, pełnymi szacunku relacjami ze sobą i z innymi.

Mindfulness & compassion to praca nie tylko z umysłem i rozwijanie jego otwartości, przejrzystości, spokoju i jasności, ale także zintegrowanie go z mądrością serca, empatią i współodczuwaniem. W nurcie Mindfulness mówi się, że zawiera w sobie także pojęcie ‚heartfulness’ – oznaczające otwartość i mądrość zarówno umysłu jak i serca. To jakby dwa nierozłączne skrzydła, niezbędne do tego, byśmy mogli wzlecieć i żyć pełnią życia. W otwartości i mądrości zarówno umysłu jak i serca kryje się sekret spełnionego życia.

„There are two wings of mindfulness – clarity of mind and kindness of the heart” …zapraszam Cię do tego, by doświadczyć PEŁNI tego jak możesz korzystać z obu tych skrzydeł na raz, by wznieść się do lotu jeszcze wyżej i szybować przez życie w harmonii, spokoju, otwartości…w zgodzie na to co jest…i z życzliwością dla tego co się pojawia, dla całej jego zmienności i nieprzewidywalności…

W trakcie tego treningu będziemy praktykować uważnie oba te aspekty – zarówno ‚mindfulness’ jak i ‚heartfulness’ – w połączeniu – nauczymy się obdarzać mądrością i miłością serca nas samych a także innych i świat, w którym żyjemy. Stąd możemy czerpać siłę, spokój, uzdrowienie..Nasza praktyka to praktyka medytacyjna, którą integrujemy z życiem codziennym…w każdej chwili uczymy się dotykać sercem życia..

Nasze zajęcia mają głównie charakter doświadczalny, medytacyjny, ale także solidne podstawy naukowe – korzystamy z elementów programu Mindfulness Based Stress Reduction (prof Jon Kabat Zinn, Saki Santorelii), Psychoterapii Skoncentrowanej na Współczuciu (CFT) wg Paula Gilberta oraz z programów Mindfulness & Compassion wg Tary Brach, dr Kristin Neff, Fritza Kostera, Erika van den Brinka, praktyk medytacyjnych wg Thich Nhat Hanha i innych.

„Uważność nie oczyści życia z całego bólu i wszelkich napięć, może jednak pomóc nam reagować na nie bardziej życzliwie i empatycznie w stosunku do siebie samych i otoczenia. Prawdziwa uważność jest przepełniona ciepłem, współczuciem i zainteresowaniem. W uważności wychodzimy naprzeciw, akceptujemy, dbamy o siebie i innych. Kiedy siedzimy ze świadomością, że nie musimy osądzać, zaczynamy odzyskiwać umiejętność, zarówno tę, by stanąć mocno na nogach, a także by pełniej zanurzyć się w naszym doświadczeniu. Zaczynamy rozumieć, że wszystko jest tymczasowe, jednocześnie pulsujące i żywe. Zaczynamy traktować siebie z większą troską i widzieć wyraźniej, a potem z kolei przenosić to na innych. Zaczynają się zacierać granice między nami a innymi. Dotykamy naszej zarazem rozbitej, jak i całej ludzkiej natury – bez wysiłku, z większą pewnością, pozwalając sobie na pełniejsze obcowanie z tym, co po prostu jest. Dzięki temu mindfulness może uzdrawiać”. Saki Santorelli

Podczas tego treningu pogłębimy naszą praktykę dotyczącą świadomego oddechu – będziemy oddychać nie tylko uważnie ale i z większą życzliwością i zrozumieniem dla siebie. Nauczymy się przywracać nasz system regulacji emocji do równowagi. Znajdziemy swoją Bezpieczną Przestrzeń, do której zawsze będziemy mogli się udać, by odzyskać siły i spokój. Stopniowo będziemy pracować z medytacją miłującej dobroci (życzliwości, metta) oraz spacerować tak, by czerpać przyjemność dla ciała i ducha. Będziemy życzliwością i współczuciem obejmować swoje własne demony, ograniczenia, przeszkody, opór, zagrożenia i wszystkie bariery, które chronią nas przed miłością…Znajdziemy swoją własną mantrę życzliwości i współczucia dla siebie, podążymy własną ścieżką współodczuwania i empatii. Poszukamy na ścieżce Przyjaciela, wewnętrznego Przewodnika, który zawsze jest z nami. Postaramy się objąć życzlwością nasze nielubiane nawyki, spoglądając głębiej, jakie przesłanie niosą, czego są wyrazem, jakiej tęsknoty. Popracujemy z wewnętrznym Krytykiem.. Pozwolimy by z bagien naszego życia wyłonił się lotos, byśmy zobaczyli sprawy z trochę innej, szerszej perspektywy. Może dostrzeżemy, jak z ciemności wyłania się światło… Będziemy spacerować i oddychać w otwartości i mądrości serca – dbać o ciało, o ducha, o umysł, o serce, na swój wlasny, niepowtarzalny sposób. Będziemy kultywować porozumiewanie się bez przemocy, pełną szacunku komunikację oraz głębokie uważne słuchanie i świadome mówienie – przekonasz się jak bardzo to zmienia relacje. W medytacji będziemy dotykać ciszy i spokoju oraz samych siebie, dokładnie takich, jacy jesteśmy. Być może otworzymy drzwi do szczęścia i radości, tam gdzie nie spodziewaliśmy się ich wcale zobaczyć..Spotkamy czterech przyjaciół spełnionego życia i nauczymy się wybaczać sobie i innym, a także okazywać i cieszyć się wdzięcznością. Popracujemy z wartościami, jakie nam w życiu przyświecają i zintegrujemy mądrość i współczucie w naszej codzienności, nie zapominając o tym, jak możemy działać w świecie bardziej świadomie, mądrzej i uważniej. Zobaczymy dokąd zaprowadzi nas życie z serca (nie z głowy) i czy takie życie może przynieść nam Uzdrowienie… To będzie bardzo piękna praca ze sobą samą/ym i ze wsparciem całej grupy. Będą cotygodniowe materiały i inspiracje do poczytania i refleksji oraz medytacje, które będę dla Was regularnie przygotowywać i nagrywać, a te nagrania będziecie dostawać, by móc z nich korzystać w domu. Będa także na każdy tydzień ‚zadania’ i praktyki do wykonywania i do refleksji – przede wszystkim praktyki życzliwości dla siebie i otwierania się na przyjemne doznania, bez względu na okoliczności z jakimi się spotykamy.

‘’Nie pozwólcie by frustrujące i zniechęcające myśli przejęły kontrolę nad umysłem. Dalajlama kiedyś powiedział, że najbardziej zaskakującą rzeczą dotyczącą ludzi Zachodu, którą odkrył, było ich samoznienawidzenie. W Tybecie – mówił – tylko głupcy z wioski czują do siebie nienawiść. Oczywiście mówił to uśmiechając się, jednak jest to dosyć ostry osąd. Jest też jednak prawdziwy, co zauważyłem, w odniesieniu do Tajlandii. Możliwe, że już nie tak bardzo: od kiedy zadomowiła się tam nowoczesna kultura, naprawdę, uczy ona ludzi jak siebie nienawidzić, jak czuć się źle myśląc o sobie. Utrzymuje różnego rodzaju wyobrażenia o fizycznych i finansowych ideałach z którymi nikt nie potrafi zgodnie żyć. Jednak w tradycyjnej kulturze, jedną z podstawowych umiejętności bycia ludzką istotą było to, jak czuć się dobrze w odniesieniu do siebie, jak kochać siebie, jak życzyć sobie dobrze i jak inteligentnie działać z tym życzeniem. Tylko naprawdę głupi ludzie siebie nienawidzili, a przecież ten rodzaj głupoty tak bardzo się szerzy w nowoczesnym świecie. Uważajcie, byście w nią nie wpadli.’’ Ajaan Thanissaro Bhikkhu, ‘’In the Mood’’

Trening obejmuje 12 cotygodniowych spotkań ONLINE (skype lub zoom), na każdym spotkaniu uczestnicy otrzymują materiały edukacyjne oraz nagrania medytacji do praktyki własnej w domu.

Spotkania odbywać się będą we WTORKI, możesz wybrać grupę poranną: godz. 10:00-12:00 lub popołudniową godz. 16:00 – 18:00. Kurs STARTUJE 5.05.2020.
Można się już zapisywać !

Koszt całego cyklu 12 spotkań to 600 zł. Istnieje możliwość płatności w ratach. Płatności dokonujemy na konto:
ART OF MINDFULNESS Lidia Żurawowicz
Ul. Gradowa 13/7
53-028 Wrocław
Idea Bank:
30 1950 0001 2006 0031 9992 0001
Tytuł przelewu: Trening Mindfulness & Compassion Online (rata lub całość)

Pięknym uzupełnieniem Treningu może być wyjazdowy Dzień Uważności, w Sulistrowiczkach, u podnóża góry Ślęży, w którym możecie dodatkowo uczestniczyć, w wybranym, wcześniej ustalonym przez grupę terminie (zwykle taki dzień odbywa się raz lub dwa razy w miesiącu, w wybraną sobotę).

Prosimy o wcześniejsze zapisy czy kontakt bezpośredni z prowadzącą:
Lidia Żurawowicz, 604 589 732, www.artofmindfulness.pl,
email: lidia.zurawowicz@gmail.com

Prowadząca: dr Lidia Żurawowicz, wykładowca akademicki (doktorat w dziedzinie Zarządzania), Coach Uważności/ MindfulnessZenCoach, Nauczyciel Mindfulness, z wieloletnim doświadczeniem w praktyce medytacji, Certyfikowany Nauczyciel MBSR w The Institute for Mindfulness-Based Approaches (Niemcy) i Polskim Instytucie Mindfulness (POLIM). Od 2015 roku prowadzę regularne Medytacje Uważności oraz sesje relaksacji we Wrocławiu. Medytacje Mindfulness, będące podstawą programu MBSR, praktykuję od 2009 roku. Nieustannie rozwijam swoje kompetencje i doświadczenie pod okiem doświadczonych nauczycieli, regularnie uczestniczę w szkoleniach dla nauczycieli mindfulness i odosobnieniach medytacyjnych. Uczestniczyłam w odosobnieniu w duchu Mindfulness & Compassion prowadzonym przez Fritza Kostera, autora Programu MBCT – Mindfulness Based Compassionate Living (Życie oparte na uważności i współodczuwaniu). Ukończyłam także Trening Zen Coachingu pod okiem jego twórcy, Kare Landfalda i oferuję indywidualne sesje Coachingu Uważności, będące doskonałym uzupełnieniem pracy w grupie i pogłębieniem samoświadomości. Organizuję i prowadzę medytacyjne weekendy Uważności, sesje relaksacyjne i medytacyjne, zarówno grupowe jak i indywidualne. Współpracuję z firmami, organizacjami, szkołami i uczelniami. Uważność w życiu codziennym jest moją pasją, stylem życia, dzięki któremu nabiera ono głębokiego sensu i zmienia się jego jakość. Zafascynowana jestem potencjałem, który tkwi w każdym z nas, ŻYCIEM TU I TERAZ, w pełni świadomym, akceptującym, życzliwym, mądrym i empatycznym.

21 kwiecień
wtorek @ 08:00 am - 05:00 pm

Details

Organizer

Art Of Mindfulness Lidia Żurawowicz

Venue

ONLINE

  • Phone:
    604 589 732