Ładowanie Wydarzenia

START Kursu Trening Mindfulness & Compassion : uważne i pełne współczucia relacje ze sobą i światem

Trening Mindfulness & Compassion jest treningiem pogłębiającym praktykę uważności o kolejne istotne dla naszego rozwoju i dobrostanu aspekty – nie tylko dalszej pracy z umysłem, ale także rozwijania jakości serca – empatii, współodczuwania i życzliwości w relacjach ze sobą i z innymi, z bieżącym doświadczeniem, ze światem i jego obecnym stanem. Nie jesteśmy bezludnymi wyspami – w relacjach odzwierciedla się nasza mądrość, samoświadomość, poczucie bezpieczeństwa i jaśnej możemy zobaczyć miejsce w życiu, w którym właśnie jesteśmy i zaprzyjaźnić się z nim. Uczymy się rozwijać empatię w relacjach, szacunek i życzliwość dla samych siebie i dla innych, znajdujemy sens i radość bycia ze sobą i z innymi, w życiu takim jakie jest. Uczymy się także dbać o siebie samych i o siebie nawzajem. Rozwijamy samoświadomość i docieramy do miejsc, w których możemy się spotkać ze sobą w akceptującej, pełnej mądrości i życzliwości przestrzeni. Jak mawiał suficki mistyk, Rumi…”poza pojęciami dobra i zła, jest przestrzeń – tam możemy się spotkać”.
Twoje życie i Twoje relacje ze sobą i z innymi mogą stać się szczęśliwsze, pełniejsze, głębsze, trwalsze, spokojniejsze, bardziej satysfakcjonujące i harmonijne, dzięki rozwijaniu i pielęgnowaniu w sobie stanu bycia w uważności, otwartości serca i umysłu, życzliwości, szacunku i empatii oraz umiejętności uważnego słuchania i odpowiadania z uważnością na potrzeby chwili, sytuacji.
Trening skierowany jest przede wszystkim do tych osób, które ukończyły już jakiś warsztat medytacyjny, mindfulness (np. MBSR) i pragną kontynuować praktykę, pogłębiając ją i poszerzając o kolejne aspekty współczucia i mądrości serca. Jeśli nie kończyłaś/eś żadnego treningu mindfulness, też jesteś mile widziana/y – Ty także możesz dołączyć do naszej wspólnoty praktyków uważności i współodczuwania i cieszyć się rosnącą samoświadomością, pełną obecnością w życiu i dobrymi, pełnymi szacunku relacjami ze sobą i z innymi.
Mindfulness & compassion to praca nie tylko z umysłem i rozwijanie jego otwartości, przejrzystości, spokoju i jasności, ale także zintegrowanie go z mądrością serca, empatią i współodczuwaniem. W nurcie Mindfulness mówi się, że zawiera w sobie także pojęcie ‚heartfulness’ – oznaczające otwartość i mądrość zarówno umysłu jak i serca. To jakby dwa nierozłączne skrzydła, niezbędne do tego, byśmy mogli wzlecieć i żyć pełnią życia. W otwartości i mądrości zarówno umysłu jak i serca kryje się sekret spełnionego życia.
„There are two wings of mindfulness – clarity of mind and kindness of the heart” …zapraszam Cię do tego, by doświadczyć PEŁNI tego jak możesz korzystać z obu tych skrzydeł na raz, by wznieść się do lotu jeszcze wyżej i szybować przez życie w harmonii, spokoju, otwartości…w zgodzie na to co jest…i z życzliwością dla tego co się pojawia, dla całej jego zmienności i nieprzewidywalności…
W trakcie tego treningu będziemy praktykować uważnie oba te aspekty – zarówno ‚mindfulness’ jak i ‚heartfulness’ – w połączeniu – nauczymy się obdarzać mądrością i miłością serca nas samych a także innych i świat, w którym żyjemy. Stąd możemy czerpać siłę, spokój, uzdrowienie..Nasza praktyka to praktyka medytacyjna, którą integrujemy z życiem codziennym…w każdej chwili uczymy się dotykać sercem życia..
Nasze zajęcia mają głównie charakter doświadczalny, medytacyjny, ale także solidne podstawy naukowe – korzystamy z elementów programu Mindfulness Based Stress Reduction (prof Jon Kabat Zinn, Saki Santorelii), Psychoterapii Skoncentrowanej na Współczuciu (CFT) wg Paula Gilberta oraz z programów Mindfulness & Compassion wg Tary Brach, dr Kristin Neff, Fritza Kostera, Erika van den Brinka, praktyk medytacyjnych wg Thich Nhat Hanha i innych.
„Uważność nie oczyści życia z całego bólu i wszelkich napięć, może jednak pomóc nam reagować na nie bardziej życzliwie i empatycznie w stosunku do siebie samych i otoczenia. Prawdziwa uważność jest przepełniona ciepłem, współczuciem i zainteresowaniem. W uważności wychodzimy naprzeciw, akceptujemy, dbamy o siebie i innych. Kiedy siedzimy ze świadomością, że nie musimy osądzać, zaczynamy odzyskiwać umiejętność, zarówno tę, by stanąć mocno na nogach, a także by pełniej zanurzyć się w naszym doświadczeniu. Zaczynamy rozumieć, że wszystko jest tymczasowe, jednocześnie pulsujące i żywe. Zaczynamy traktować siebie z większą troską i widzieć wyraźniej, a potem z kolei przenosić to na innych. Zaczynają się zacierać granice między nami a innymi. Dotykamy naszej zarazem rozbitej, jak i całej ludzkiej natury – bez wysiłku, z większą pewnością, pozwalając sobie na pełniejsze obcowanie z tym, co po prostu jest. Dzięki temu mindfulness może uzdrawiać”. Saki Santorelli
Podczas tego treningu pogłębimy naszą praktykę dotyczącą świadomego oddechu – będziemy oddychać nie tylko uważnie ale i z większą życzliwością i zrozumieniem dla siebie. Nauczymy się przywracać nasz system regulacji emocji do równowagi. Znajdziemy swoją Bezpieczną Przestrzeń, do której zawsze będziemy mogli się udać, by odzyskać siły i spokój. Stopniowo będziemy pracować z medytacją miłującej dobroci (życzliwości, metta) oraz spacerować tak, by czerpać przyjemność dla ciała i ducha. Będziemy życzliwością i współczuciem obejmować swoje własne demony, ograniczenia, przeszkody, opór, zagrożenia i wszystkie bariery, które chronią nas przed miłością…Znajdziemy swoją własną mantrę życzliwości i współczucia dla siebie, podążymy własną ścieżką współodczuwania i empatii. Poszukamy na ścieżce Przyjaciela, wewnętrznego Przewodnika, który zawsze jest z nami. Postaramy się objąć życzlwością nasze nielubiane nawyki, spoglądając głębiej, jakie przesłanie niosą, czego są wyrazem, jakiej tęsknoty. Popracujemy z wewnętrznym Krytykiem.. Pozwolimy by z bagien naszego życia wyłonił się lotos, byśmy zobaczyli sprawy z trochę innej, szerszej perspektywy. Może dostrzeżemy, jak z ciemności wyłania się światło… Będziemy spacerować i oddychać w otwartości i mądrości serca – dbać o ciało, o ducha, o umysł, o serce, na swój wlasny, niepowtarzalny sposób. Będziemy kultywować porozumiewanie się bez przemocy, pełną szacunku komunikację oraz głębokie uważne słuchanie i świadome mówienie – przekonasz się jak bardzo to zmienia relacje. W medytacji będziemy dotykać ciszy i spokoju oraz samych siebie, dokładnie takich, jacy jesteśmy. Być może otworzymy drzwi do szczęścia i radości, tam gdzie nie spodziewaliśmy się ich wcale zobaczyć..Spotkamy czterech przyjaciół spełnionego życia i nauczymy się wybaczać sobie i innym, a także okazywać i cieszyć się wdzięcznością. Popracujemy z wartościami, jakie nam w życiu przyświecają i zintegrujemy mądrość i współczucie w naszej codzienności, nie zapominając o tym, jak możemy działać w świecie bardziej świadomie, mądrzej i uważniej. Zobaczymy dokąd zaprowadzi nas życie z serca (nie z głowy) i czy takie życie może przynieść nam Uzdrowienie… To będzie bardzo piękna praca ze sobą samą/ym i ze wsparciem całej grupy. Będą cotygodniowe materiały i inspiracje do poczytania i refleksji oraz medytacje, które będę dla Was regularnie przygotowywać i nagrywać, a te nagrania będziecie dostawać, by móc z nich korzystać w domu. Będa także na każdy tydzień ‚zadania’ i praktyki do wykonywania i do refleksji – przede wszystkim praktyki życzliwości dla siebie i otwierania się na przyjemne doznania, bez względu na okoliczności z jakimi się spotykamy.
‘’Nie pozwólcie by frustrujące i zniechęcające myśli przejęły kontrolę nad umysłem. Dalajlama kiedyś powiedział, że najbardziej zaskakującą rzeczą dotyczącą ludzi Zachodu, którą odkrył, było ich samoznienawidzenie. W Tybecie – mówił – tylko głupcy z wioski czują do siebie nienawiść. Oczywiście mówił to uśmiechając się, jednak jest to dosyć ostry osąd. Jest też jednak prawdziwy, co zauważyłem, w odniesieniu do Tajlandii. Możliwe, że już nie tak bardzo: od kiedy zadomowiła się tam nowoczesna kultura, naprawdę, uczy ona ludzi jak siebie nienawidzić, jak czuć się źle myśląc o sobie. Utrzymuje różnego rodzaju wyobrażenia o fizycznych i finansowych ideałach z którymi nikt nie potrafi zgodnie żyć. Jednak w tradycyjnej kulturze, jedną z podstawowych umiejętności bycia ludzką istotą było to, jak czuć się dobrze w odniesieniu do siebie, jak kochać siebie, jak życzyć sobie dobrze i jak inteligentnie działać z tym życzeniem. Tylko naprawdę głupi ludzie siebie nienawidzili, a przecież ten rodzaj głupoty tak bardzo się szerzy w nowoczesnym świecie. Uważajcie, byście w nią nie wpadli.’’ Ajaan Thanissaro Bhikkhu, ‘’In the Mood’’
Trening obejmuje 12 cotygodniowych spotkań ONLINE (zoom). Na każdym spotkaniu uczestnicy otrzymują materiały edukacyjne oraz nagrania medytacji do praktyki własnej w domu.
Kurs rozpoczyna się 5.01.2021.
Spotkania odbywać się będą w kolejne WTORKI. Można wybrać grupę poranną w godz. 10:00-12:00 lub wieczorną w godz. 18:00 – 20:00.
Można się już zapisywać – telefonicznie lub mailem.
Koszt całego cyklu 12 spotkań (3 miesiące praktyki) to 850 zł. Istnieje możliwość płatności w ratach miesięcznych. Wystawiam faktury.
Zaliczki i płatności dokonujemy na konto:
ART OF MINDFULNESS Lidia Żurawowicz
Ul. Gradowa 13/7
53-028 Wrocław
Idea Bank:
30 1950 0001 2006 0031 9992 0001
Tytuł przelewu: Trening Mindfulness & Compassion (rata lub całość)
Jeśli koszt jest dla Ciebie jedyną przeszkodą, skontaktuj sie proszę ze mną – znajdziemy korzystne rozwiązanie.
Pięknym uzupełnieniem Treningu może być wyjazdowy Dzień Uważności, w Sulistrowiczkach, u podnóża góry Ślęży, w którym możecie dodatkowo uczestniczyć, w wybranym, wcześniej ustalonym przez grupę terminie (zwykle taki dzień odbywa się raz lub dwa razy w miesiącu, w wybraną sobotę).
Prosimy o wcześniejsze zapisy i kontakt bezpośredni z prowadzącą:
Lidia Żurawowicz, 604 589 732, www.artofmindfulness.pl,
email: lidia.zurawowicz@gmail.com
Prowadząca: dr Lidia Żurawowicz, wykładowca akademicki (doktorat w dziedzinie Zarządzania), Trenerka i Coach Mindfulness & Compassion, Mindfulness Zen Coach, Nauczycielka Mindfulness, z wieloletnim doświadczeniem w praktyce medytacji, Certyfikowana Trenerka Programu Redukcji Stresu opartej na Uważności MBSR w The Institute for Mindfulness-Based Approaches (Niemcy) i Polskim Instytucie Mindfulness (POLIM). Od 2015 roku prowadzę regularne Medytacje Uważności oraz sesje relaksacji we Wrocławiu. Medytacje Mindfulness, będące podstawą programu MBSR, praktykuję od 2009 roku. Nieustannie rozwijam swoje kompetencje i doświadczenie pod okiem doświadczonych nauczycieli, regularnie uczestniczę w szkoleniach dla nauczycieli mindfulness i odosobnieniach medytacyjnych. Uczestniczyłam w odosobnieniu w duchu Mindfulness & Compassion prowadzonym przez Fritza Kostera, autora Programu MBCT – Mindfulness Based Compassionate Living (Życie oparte na uważności i współodczuwaniu). Ukończyłam także Trening Zen Coachingu pod okiem jego twórcy, Kare Landfalda i oferuję indywidualne sesje Coachingu Uważności, będące doskonałym uzupełnieniem pracy w grupie i pogłębieniem samoświadomości. Organizuję i prowadzę medytacyjne weekendy Uważności, sesje relaksacyjne i medytacyjne, zarówno grupowe jak i indywidualne. Współpracuję z firmami, organizacjami, szkołami i uczelniami. Uważność w życiu codziennym jest moją pasją, stylem życia, dzięki któremu nabiera ono głębokiego sensu i zmienia się jego jakość. Zafascynowana jestem potencjałem, który tkwi w każdym z nas, ŻYCIEM TU I TERAZ, w pełni świadomym, akceptującym, życzliwym, mądrym i empatycznym.

05 styczeń
wtorek @ -

Organizer

Art Of Mindfulness Lidia Żurawowicz

Venue

ONLINE

  • Phone:
    604 589 732