Ładowanie Wydarzenia

Medytacje Mindfulness – wiosenne rozwijanie uważności

Zapraszamy na nowy wiosenny cykl medytacji Mindfulness – rozwijania Uważności w naszym życiu, tu i teraz, w każdej chwili.

Dzięki praktyce uważności w naszym codziennym życiu pojawia się więcej przestrzeni na wewnętrzny spokój, radość, akceptację i wdzięczność, a zmniejsza się poziom stresu i ogólnego niepokoju.

„Jesteśmy nieustannie zaabsorbowani sobą, w ciągłym kryzysie, ponieważ nie wiemy, jak słuchać UWAŻNIE swoich sygnałów bólu i napięć. Praktyka medytacji zmienia tę sytuację, ponieważ uczy nas jak się odprężać i ponownie połączyć ciało, serce i umysł ze sobą i z otaczającym nas światem. Dlatego można ją uznać za uzdrawiającą podróż”. Susan Gillis Chapman

Wspólna praktyka rozwijania uważności jest dla wszystkich, którzy pragną znaleźć chwilę na zatrzymanie w biegu życia, spojrzeć na to, co dzieje się tu i teraz, zauważyć bogactwo chwili i wszystko co się w niej pojawia w jasnej soczewce uważności, z życzliwością skontaktować się ze sobą, ze swoim ciałem, uspokoić myśli i emocje, wyciszyć się, przywrócić spokój i równowagę w przyjaznej, wspierającej atmosferze grupy.

„Uważność oznacza bycie skoncentrowanym w określony sposób: Świadomie – tu i teraz, bez wartościowania i osądzania. Ten rodzaj uwagi sprzyja czujności i wspiera jasność umysłu, jak również zdolność do akceptacji obecnej chwili taką, jaka jest. Uświadamia nam ona fakt, że nasze życie składa się z całego szeregu chwil. Jeśli większości z tych chwil nie przeżywamy w pełni – omija nas w naszym życiu to, co najcenniejsze, nie dostrzegamy bogactwa i głębi możliwości, które pomagają nam rozwijać się i zmieniać. Uważność jest prostą i jednocześnie nadzwyczaj skuteczną metodą, by włączyć się w nurt życia, odkryć w sobie mądrość i siły witalne”.– Jon Kabat-Zinn

Jak potwierdzają liczne badania, praktyka świadomej, pełnej obecności przynosi nieocenione korzyści – zwiększone poczucie szczęścia, sensu i satysfakcji z życia, spokoju i równowagi wewnętrznej, większą kreatywność, zdrowsze relacje, redukcję stresu, skuteczniejsze radzenie sobie z chorobami oraz wszelkimi trudnościami i wyzwaniami, jakie niesie życie.

Jeśli chcesz pełniej i bardziej świadomie doświadczać życia, siebie i innych, zadbać o swoje zdrowie psychiczne i fizyczne, jakość swojego życia i dobrostan – zapraszam do wspólnej, regularnej praktyki rozwijania uważności. Jedną z medytacji, którą praktykujemy regularnie, jest medytacja miłującej dobroci (loving kindness/metta), otwierająca serce, rozwijająca empatię i współodczuwanie dla siebie i innych.

Praktyka uważności odbywa się we wtorki, w godz. 17:00 – 18:30.

Miejsce: Studio Jogi Drzewo Życia
ul. Tęczowa 57, Wrocław
Tel: 510 619 880
https://www.facebook.com/drzewozyciajoga/?hc_ref=SEARCH

Serdecznie zapraszamy i bardzo prosimy o wcześniejsze zgłoszenia i zapisy !

Pojedyncze, jednorazowe zajęcia – składka 20 zł.

Prowadząca: dr Lidia Żurawowicz
Od wielu lat praktykuje medytacje (buddyjskie, sufickie, świeckie), jest nauczycielem akademickim, nauczycielką Mindfulness i Certyfikowaną Nauczycielką Programu Redukcji Stresu opartej na Uważności MBSR (Mindfulness-Based Stress Reduction MBSR to oryginalny program prof. Jona Kabata-Zinna z Uniwersytetu Medycznego w Massachusetts (USA), jednostką certyfikującą jest The Institute for Mindfulness-Based Approaches IMA, Niemcy).
Uczestniczy regularnie w retreatach medytacyjnych. Organizuje i prowadzi medytacyjne weekendy Uważności, sesje relaksacyjne i medytacyjne, zarówno grupowe jak i indywidualne. Współpracuje z firmami, organizacjami, szkołami i uczelniami. Obecnie jest także w trakcie szkolenia Zen Coaching. Zafascynowana jest potencjałem, który tkwi w każdym z nas, ŻYCIEM TU I TERAZ, w pełni świadomym, akceptującym, życzliwym i empatycznym.

 

15 Maj
wtorek @ 05:00 pm - 06:30 pm

Details

Organizer

Joga we Wrocławiu – Drzewo Życia

Venue

Joga we Wrocławiu – Drzewo Życia

ul. Tęczowa 57, bud.G, 1 piętro
Wrocław, dolnośląskie Polska

+ Google Map